mgr Dorota Skoumal - Naróg - logopeda, terapeuta

Przyjmuje w wyznaczonych godzinach w gabinecie nr 11;

 Okres przedszkolny to czas, kiedy terapia jest najbardziej efektywna. Nie wolno czekać w nadziei, że dziecko wyrośnie, że jeszcze dojrzeje i zaczynać terapię dopiero w szkole. Wprawdzie na terapię nigdy nie jest za późno, ale będzie to zadanie z różnych powodów o wiele trudniejsze.

Należy pamiętać, że okres przedszkolny jest „złotym czasem” dla rozwoju mowy dziecka a zaangażowanie rodziców w proces terapeutyczny to zwiększenie szans na skuteczność terapii.

OPIEKA LOGOPEDYCZNA ROZPOCZĘTA W PRZEDSZKOLU JEST KONTYNUOWANA W SZKOLE PODSTAWOWEJ.

W zakres opieki logopedycznej wchodzi:

  • diagnozowanie stanu motoryki narządów mowy i stanu artykulacji dzieci;
  • prowadzenie ćwiczeń logopedycznych z dziećmi, u których stwierdzono zaburzenia komunikacji językowej;
  • prowadzenie terapii logopedycznej indywidualnej i grupowej, w zależności od rozpoznanych potrzeb;
  • wspieranie nauczycieli w działaniach usprawniających aparat mowny dzieci;
  • podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji językowej;
  • współpraca z rodzicami dzieci, którym udzielana jest pomoc logopedyczna w celu włączenia ich w proces terapii ich dziecka i kontynuacji ćwiczeń w domu;
  • konsultacje dla zainteresowanych rodziców;

Godziny pracy

poniedziałek: 8:55 - 15:30
wtorek: 8:00 - 14:00
środa: 8:00 - 14:00
czwartek: 9:50 - 14:00
piątek: 8:00 - 9:40

Kontakt

Phone: 774857110
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 

mgr Małgorzata Szczepańska - pedagog szkolny, doradca zawodowy

Przyjmuje w wyznaczonych godzinach w gabinecie nr 32 

Dobro uczniów oraz ich rodzin jest wyznacznikiem pracy pedagoga szkolnego, który:

  1. przeanalizuje powody niepowodzeń szkolnych ucznia, wskaże sposoby ich przezwyciężenia, ewentualnie skieruje do zdiagnozowania ich przyczyn przez specjalistów;
  2. w sytuacji niewłaściwych relacji z rówieśnikami, chętnie przeprowadzi mediacje szukając sposobów zakończenia konfliktów;
  3. podejmie kwestię trudnej sytuacji wychowawczej ucznia na terenie szkoły, dążąc do jej zniwelowania;
  4. dbając o bezpieczeństwo uczniów, organizuje na terenie szkoły działania profilaktyczne, by zapobiec niepożądanym zjawiskom m.in. cyberprzemocy, uzależnień, agresji;
  5. obejmie szczególną opieką i wsparciem uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych;
  6. udzieli pomocy uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej;
  7. wspiera rodziców uczniów w sytuacji borykania się z trudnościami m.in. wychowawczymi czy edukacyjnymi.

DROGI UCZNIU JEŚLI:

  • czujesz, że nikt Cię nie rozumie,
  • jesteś samotny,
  • masz problem i nie wiesz z kim o tym porozmawiać,
  • źle się czujesz w swojej klasie,
  • masz kłopoty z rówieśnikami,
  • nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem,
  • masz problemy rodzinne,
  • boisz się chodzić do szkoły,
  • ktoś Ci dokucza, grozi lub Cię wyśmiewa,
  • jesteś rozdrażniony, masz trudności z kontrolowaniem swoich emocji,
  • masz kłopoty z nauką,
  • lub po prostu masz gorszy dzień ……..:(

PRZYJDŹ! Lub  NAPISZ!….. zawsze warto porozmawiać, może wspólnie uda nam się rozwiązać nurtujący Cię problem. Możesz liczyć na dyskrecję i zrozumienie.

PAMIĘTAJ ! Masz prawo mieć gorszy dzień ! Masz prawo mieć problem!

 

 

Godziny pracy

poniedziałek: 9:50 - 14:00
wtorek: 10:45 - 15:20
środa: 8:00 - 14:00
czwartek: 8:00 - 11:00
piątek: 9:50 - 13:30
sobota: nie pracuje
niedziela: nie pracuje

Kontakt

Phone: 77 485 71 10
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 

mgr Beata Lesiak - psycholog szkolny

“Nie mów, że nie dasz rady, że się poddajesz, że nie potrafisz. Zamknij oczy ...odetchnij głęboko i spróbuj jeszcze raz” 

Jestem specjalist w pracy z dziećmi i młodzieżą. 

Pomagauczniom, rodzicom i nauczycielomKażdego ucznia traktuję z szacunkiem, zależy mi na budowaniu zaufania we wzajemnej relacji. Istotne jest dla mnie żeby widzieć więcej niż zachowanie ucznia, szukam przyczyn, podążam za potrzebami dziecka.W pracy kieruję się zasadami z zakresu empatycznej komunikacji opartej na Porozumieniu Bez Przemocy – Rosenberga, Rodzicielstwa Bliskości, Pozytywnej Dyscypliny oraz pedagogiki JesperaJuula.

Drogi uczniu!

Przyjdź i porozmawiaj jeżeli:

  1.  - masz jakiś problem i nie wiesz jak go rozwiązać
  2.  - masz trudności z nauką
  3.  - czujesz się samotny/samotna
  4.  - masz problemy rodzinne
  5. - martwisz się o kogoś, chciałbyś pomóc, ale nie wiesz jak
  6. - nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem
  7. - nie potrafisz dogadać się z kolegami/koleżankami;
  8. - jesteś smutny/smutna i nie wiesz do kogo zwrócić się o pomoc
  9. - masz potrzebę rozmowy, podzielenia się swoimi sukcesami, trudnościami

Przyjdź i porozmawiaj, pamiętaj, że życie warte jest rozmowy! 

Zadania psychologa szkolnego:

  • Działania diagnozujące trudności w nauce i zachowaniu.
  • Pomoc w rozwiązywaniu problemów uczniów i ich rodzin
  • Udzielam wsparcia emocjonalnego
  • Interwencje i mediacje
  • Porady/konsultacje
  • Zajęcia o charakterze terapeutycznym
  • Psychoedukacja i psychoprofilaktyka.
  • Wspomaganie nauczycieli w trudnych sytuacjach wychowawczych.
  • Udzielanie wsparcia, porad rodzicom uczniów.

Psycholog ma bezwzględny obowiązek zachowania w tajemnicy informacji uzyskanych w związku z wykonywaniem zawodu.