7.30 - 9.00 - schodzenie się dzieci do przedszkola, czynności opiekuńcze, porządkowe i organizacyjne. Konsultacje indywidualne z rodzicami. Zabawy swobodne spontaniczne. Indywidualna praca z dziećmi. Wspieranie rozwoju dziecka poprzez różnorodne zabawy i ćwiczenia prowadzone pod kierunkiem nauczyciela w tym obowiązkowe zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne.
Dzieci:
- są aktywne w zakresie organizacji swojego życia;
- podejmują działalność zabawową;
- śmiało zgłaszają propozycje działań;
- usamodzielniają się;
- rozwijają swoje zainteresowania w kącikach zabaw;
- doskonalą sprawności manualne podczas zabaw konstrukcyjnych;
- aktywnie dbają o higienę własną i otoczenia;
- nabywają i utrwalają nawyki higieniczne.
- Rozwijają umiejętności samoobsługowe i estetyczne
9.00 - 9.30 - Śniadanie. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania.
9.30 - 10.30 - Wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie programowych zajęć wychowawczo-dydaktycznych. Zabawy dydaktyczne i ruchowe
Dzieci:
- uczestniczą w przygotowaniach do zabaw i zajęć;
- pomagają w zagospodarowaniu sali oraz czynnościach porządkowych;
- wyrównują deficyty rozwojowe i rozwijają zdolności;
- wykazują naturalną chęć poznania świata wszystkimi zmysłami;
- odkrywają i kreują rzeczywistość podczas wycieczek, zabaw, działań plastycznych, muzycznych, ruchowych i werbalnych;
- korzystają z różnych źródeł informacji w celu odnalezienia odpowiedzi na nurtujące pytania;
- znajdują i stosują różne sposoby rozwiązania zadań;
- poznają swoje możliwości i wykorzystują je w działaniu;
- dokonują swobodnego wyboru aktywności;
- realizują swoje zainteresowania i zaspokajają potrzeby;
- uczestniczą w zabawach zorganizowanych lub swobodnych;
- uczą się akceptować sposoby myślenia i działania kolegów oraz tolerować i szanować odmienność zdania i działania innych;
10.30 - 11.50 - spacery, zabawy w ogrodzie, gry terenowe - w zależności od pogody. Zabawy swobodne, spontaniczne w sali, zajęcia językowe, rytmiczne, plastyczne, taneczne i teatralne
Dzieci:
- są świadome korzyści płynących z pobytu na świeżym powietrzu;
- samodzielnie i prawidłowo korzystają z szatni i pomieszczeń sanitarnych;
- aktywnie dbają o własną estetykę i higienę;
- aktywnie uczestniczą w zabawie i zajęciach edukacyjnych.
12.00 - 12.30 obiad. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie prawidłowej postawy.. Rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu obiadu.
12.30 - 13.00 - leżakowanie. W grupach starszych - indywidualna praca z dziećmi, zajęcia dodatkowe, praca wyrównawcza.
Dzieci:
- pogłębiają zdobyte wiadomości i umiejętności;
- doskonalą indywidualne możliwości;
- wyrównują deficyty rozwojowe;
13.00 - 15.30 zabawy dowolne w sali lub na świeżym powietrzu, zajęcia dydaktyczne i ruchowe, rozchodzenie się dzieci do domów pod opieką osoby dorosłej. Kontakty Indywidualne z rodzicami. Czynności organizacyjne.
Dzieci:
- nabywają umiejętności organizowania zabaw w grupie;
- uczą się traktowania swoich potrzeb na równi z potrzebami innych;
- realizują swoje pomysły samodzielnie lub w małych grupach;
- dzielą się wrażeniami i przeżyciami z kolegami, nauczycielką i rodzicami;
- doskonalą pamięć, spostrzegawczość, uwagę i logiczne myślenie podczas gier i zabaw dydaktycznych;
- bezpiecznie bawią się na sprzęcie terenowym w ogrodzie przedszkolnym.